Werkwijze praktijk – Huisartsenpraktijk Roos en Roos – Brunssum
Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Roos en Roos
Prins Hendriklaan 376 B080 6443AE
Brunssum

Werkwijze praktijk

Welkom bij Huisartsenpraktijk Roos en Roos

De zorg is veranderd de afgelopen jaren. Graag informeren wij u over onze manier van werken.

Wij staan als team voor u klaar. Wij willen u graag helpen met uw vraag. Als u belt zal de praktijkassistente u een aantal vragen stellen. Dit gebeurt om zo goed mogelijk in te schatten wie u het beste kan helpen en op welke termijn. Dit kan de doktersassistente zelf zijn, of de praktijkondersteuner of de huisarts. De doktersassistente bepaalt de planning.

Soms hoort de vraag ergens anders thuis, zoals bij de apotheek, het ziekenhuis, de gemeente. Dan hoort u dat van ons.

Wij stimuleren het gebruik van de digitale zorg om u zo snel en goed mogelijk te kunnen helpen. Ook is er een huisartsenapp, genaamd Mijn Huisarts Online. Hierin kunt u zelf afspraken maken en vragen stellen. U kunt deze link vinden op onze website www.praktijkroos.uwartsonline.nl. Daarnaast is veel informatie te vinden op www.thuisarts.nl.

Wij vinden het belangrijk dat iedereen die ons bezoekt weet wat onze huisregels zijn. Als u zich niet aan onze huisregels houdt zal er een waarschuwing volgen en een aantekening in uw dossier.

Huisregels: 

  • Wij verwachten van u dat u onze zorgverleners de kans geeft hun werk goed te doen, door ze rustig en respectvol te woord te staan.
  • Spoedgevallen gaan altijd voor.
  • Als u niet op uw afspraak kunt komen, zegt u deze op tijd af. Dan kunnen we iemand anders helpen.
  • Wij willen u graag helpen op een respect- en begripvolle manier. Discriminatie, agressie, geweld, gebruik van wapens en ander grensoverschrijdend (seksueel) intimiderend gedrag in welke vorm dan ook tolereren wij niet. Wij zullen dan ook aangifte doen bij de politie. Ook kunt u uitgeschreven worden uit de praktijk.
  • Met uitzondering van hulphonden zijn dieren niet toegestaan in de praktijk.
  • Indien u de Nederlandse of Engelse taal niet goed beheerst, dient u zelf voor een tolk te zorgen. Zonder tolk kan de afspraak niet doorgaan.
  • In het kader van privacy mogen wij alleen aan de patiënt zelf medische informatie verstrekken.
  • Als patiënt bent u verantwoordelijk voor uw eigendommen, de praktijk is in principe niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal.